Friday, March 19, 2010


S
ehari Bersama Seribu Makna.....


31 Jan 2010 – kg. Lalang

Sesuatu program yang dianjurkan pasti memberi makna kepada sesiapa yang menyertainya sekiranya segala tanggungjawab yang diamanahkan dilaksanakan tanpa berat hati…

aku…


Sebab aku tahu…

aku juga seperti mereka..ibuku juga seperti mereka..

aku teringat akan ibuku tatkala mengikuti program ini….

Sumbangan…

Perkhidmatan…

Dihulur tanpa segan silu….


Skang Time Tuk Rewang!!!!!


Program ini memang best..aku tahu ape itu tanggungjawab??? Ape itu kerjasama???? Ape itu sumbangan???? Ape itu perkhidmatan???? Ape itu pergaulan????


Program ini juga menyebabkan aku mengenali beliau....

Seorang ibu yg ditemani cahaya semasa kecil mereka..

Namun tetap sendiri bile cahayanya dewasa..

Masing-masing punyai tanggungjawab sendiri yang merantau ke merata-rata...tinggalkan kg halaman...tinggalkan teman-teman..tinggalkan ayah ibu demi mencari sesuap nasi...

Ibu tua ini..menyebabkan aku merindui ibuku yang kini juga sendiri...tanpa ditemani cahayanya..

Walaupun sehari namun ia cukup bermakna...

Jelas terpancar keceriaan...

Jelas terpancar kegembiraan...

Jelas terpancar keriangan...


Terime kasih semua.........

— Bersatu Teguh Bercerai Roboh —



No comments:

Post a Comment